Case

Een multiculturele playlist voor Atlas Copco's Smart AIR Solutions Days

"Stel een playlist samen met 300 radiovriendelijke popnummers uit verschillende landen, die herkenbaar en toegankelijk zijn voor onze gasten van meer dan 70 nationaliteiten."

Een playlist samenstellen voor gasten uit meer dan 70 landen, maar toch niet vervallen in de Amerikaanse clichés, dat was onze uitdaging. We maakten een verdeling op basis van de herkomst van de gasten. Hoe meer gasten uit een bepaalde regio, hoe meer van 'hun' nummers we aan bod zouden laten komen. Zo kwamen we al snel tot enkele richtlijnen: 30 nummers uit Scandinavië, waarvan de helft uit Zweden (het land waar Atlas Copco werd opgericht), 15 liedjes uit India, 10 Poolse hits, 5 Keniaanse meezingers, ...

Vervolgens schuimden we lokale hitlijsten af, zochten we naar de top 10 artiesten uit elk land en keken we welke nummers in aanmerking zouden komen voor deze playlist, vol verwelkomende muziek.

Criteria? Radiowaardig én up-beat energizing.

Naast de 300 gevraagde regionale nummers, voegden we nog 100 internationale hits toe aan de afspeellijst. Zo zorgden we voor een goede balans in de genres en kwam er altijd wel een nummer voorbij dat iedereen kende.

Dit maakten we ervan

Eens de playlist was samengesteld, was dit het resultaat:

  • Een uniforme playlist met 400 nummers van over de hele wereld, goed voor meer dan 24 uur aan muziek
  • Een conversation starter die collega’s van verschillende landen dichter bij elkaar bracht
  • Een vrolijke en zonnige vibe op de conferentie dankzij onze selectie van upbeat nummers

"Really love this playlist. Can you share it?"

De verrassing bij de gasten was groot, de dankbaarheid enorm. De hele week lang konden ze genieten van nummers uit hun thuisland, zelfs al lag dat enkele honderden of enkele duizenden kilometers van hen vandaan. De feedback over de playlist in de event app was dan ook unaniem: super initiatief, positief onthaald en door velen gedeeld.

Klant Atlas Copco • Bureau KonseptS

Evenement
Smart AIR Solutions Days - Atlas Copco
Internationale product launch en training binnen Oil-Free Air divisie